הסיכוי להציל את העסקאות שלך – 3D Secure

ככל ששיעור הקניות המקוונות עולה והכלכלה הופכת לגלובלית ווירטואלית יותר, עולה גם שיעור אובדן ההכנסה כתוצאה מערעורים של לקוחות על עסקאות.
לטרנזילה, ספקית פתרונות התשלומים לעסקים, יש פתרון: 3D Secure – מעין ביטוח ששומר עליך מפני הונאות והכחשות עסקה.

הכחשות עסקה וביטולי תשלומים

הכחשות עסקה וביטולי תשלומים הם בעיה שכל עסק וארגון מכירים, בייחוד עסקים המוכרים את מוצריהם באינטרנט. על פי הערכות בשוק, בתי עסק מפסידים יותר מ-100 מיליארד דולר במונחים שנתיים כתוצאה מהתכחשות של לקוחות לעסקאות בכרטיסי אשראי. הנתונים האלה צפויים לעלות בשנים הקרובות: על פי וועדת הסחר הפדרלית יותר מ-2.8 מיליון מקרים של הונאה בכרטיסי אשראי בארה”ב לבדה התרחשו בשנת 2021, וההערכה היא שככל ששיעור הקניות המקוונות עולה והכלכלה הופכת לווירטואלית יותר, כך שיעור ההונאות בכרטיסי אשראי יעלה.

אובדן הכנסה

חשוב לזכור כי אובדן הכנסה כתוצאה מהונאות הוא רק חלק מהתמונה. חלק מהכחשות העסקה אל מול בתי העסק נובעים מביטולים הנעשים על ידי לקוחות בתום לב: הם לא זיהו את שם בעל העסק בחיוב, העסקה נעשתה על ידי בני משפחה מבלי שידעו או אפילו הם שכחו כי רכשו את המוצר. יהיו הנסיבות אשר יהיו, אין דבר יותר מכאיב ומכעיס מאשר לספק את המוצר ולא לקבל עליו את התשלום. הנתונים הרשמיים מצביעים כי 6 מתוך כל 1000 עסקאות שהתבצעו (0.6%) בוטלו כתוצאה מערעורים של בעלי הכרטיס, Chargeback בעגה המקצועית, על ביצוע העסקה, זאת מבלי שחישבנו גם את עלות המוצר שלא יוחזר והזמן הכרוך בהתנהלות מול חברת האשראי.
כמה כסף אתם, כבעלי עסקים, מפסידים כתוצאה מהכחשות עסקה של לקוחות? אפשר להקטין את הכחשות העסקה, כמו למשל לשים לב שהשם שמופיע בחשבונית זהה לשם העסק – הרי זהו השם שהלקוחות שלכם מכירים ומצפים לראות בפירוט כרטיס האשראי. לחלופין, ניתן לדאוג גם לחתימה אלקטרונית.

3D Secure

אבל מעל הכל, מנקודת מבטו של העסק יש פתרון פשוט ויעיל אחד: 3D Secure המשמש כמעין תעודת ביטוח לבית העסק. הפתרון מבוסס על זיהוי ודאי בין בעל/ת כרטיס האשראי ובין המחזיק בו. טרם ביצוע העסקה מקבל הלקוח סיסמא חד-פעמית ממנפיק כרטיס האשראי שלו (סוג של OTP – One Time Password ), אותה הוא מקיש טרם השלמת העסקה. במידה והכרטיס לא נמצא אצל / לא שייך לרוכש, הוא אינו יכול לקבל את הקוד ולהשלים את העסקה, וכך נמנעת הונאה בפועל.

במילים אחרות, מדובר בשכבת אבטחת מידע נוספת, המגינה בעיקר על בית העסק בעסקאות מקוונות בכרטיסי אשראי. הטכנולוגיה, שישימה עבור הרוב המכריע של סוגי כרטיסי האשראי, מאפשרת לבעלי עסק שקט ומרגוע, שכן לרכישת הפתרון של 3D Secure משמעות עיקרית אחת: הגנה במקרים של הונאות והכחשות עסקאות, כך שמנפיקי כרטיס האשראי הם אלו המחויבים כמעט תמיד, לשאת באחריות להעביר את התשלום לבית העסק.
הצטרפו עוד היום לפתרון הפשוט והיעיל של טרנזילה.